Help me check with Robin-Zug to see if I’m entitled compensation for free right now
Can I get compensated online for train delays or cancellations?
-
-
In just a few clicks, Robin-Zug takes care of your claim paperwork for you.
-
If your claim is successful, your compensation is transferred directly into your bank account and we get a small service fee between 69 and 99 cents. The three first claims are free.
My rights as a passenger in case of train delay
Help me make a claim before it’s too late! Up to one year after the event.
-
For occasional travellers with a regular ticket
- After 60 minutes delay: get 25% of the ticket price back
- After 120 minutes delay: get 50% of the ticket price back
-
For commuters with season tickets (Jobticket, yearly, monthly or weekly, ...)
Starting at 60 minutes delay:
- flat compensation of €5 per delay for 2nd class, €7.50 for 1st class for the long-distance trains.
- flat compensation of €1.50 per delay for 2nd class, €2.50 for 1st class for the regional trains.
-
For frequent travellers with a Bahncard 100
- After 60 minutes delay: flat compensation of €10 per delay for 2nd class, €15 for 1st class.
What our users say about us:
Give us your feedback on Trustpilot
„Davor hatte ich noch nie reklamiert. Seitdem ich Robin Zug nutze, mache ich es jede Woche. Danke!"
„Since I have started using Robin-Zug, I -almost- enjoy train delays. Thanks as well for the English interface on behalf of non-German speakers.“
„Hervorragend!!!!
Wie die Bewertung schon sagt. Keinerlei Probleme. Toller Support, schnelle Abwicklung.
TOP!!“ - über Trustpilot
„Einfach und effizient,
sehr nützlich für die Pendler, die sich immer über Bahnverspätungen beschweren, ohne etwas zu unternehmen.“ - über Trustpilot
"Thanks to Robin-Zug I like Deutsche Bahn again.
Top idea, user friendly website, outstanding results.
Go ahead." - über Trustpilot
Tatsächlich sehr empfehlenswert.
Früher habe ich Zugverspätungen und -ausfälle einfach hingenommen, weil es mir die Zeit und Nerven nicht wert war, mich um irgendwelche eventuellen Erstattungen für Pendler mit Monats- oder Jahreskarten zu kümmern. Als ich zufällig Robin-Zug entdeckt habe, habe ich zum testen erst einmal zwei Ausfälle aus dem vergangenen Jahr auf der Website ausgewählt und siehe da, tatsächlich gab es nach nicht einmal drei Wochen zwei Mal 5€ erstattet.[…]
99 Cent [Servicegebühr] ist mir der eine Klick bei der Auswahl der zu erstatten Verbindung auf jeden Fall wert.
Mit einer so hohen Rückerstattungssumme hatte ich nicht gerechnet und vor allem nicht so schnell und unkompliziert. [...] Herzlichen Dank für die Unterstützung!! Ein toller Service!